Kiedy są wysyłane zawiadomienia o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi?

1. W przypadku złożenia NOWEJ deklaracji

Na podstawie art. 6m ust. 1d Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (Dz.U. 2024poz. 399) „Wysokość zobowiązania określonego w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązuje za kolejne miesiące do czasu korekty deklaracji lub zmiany stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z zastrzeżeniem art. 6o.”

2. W przypadku zmiany stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6m ust. 2a Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (Dz.U. 20234poz. 399) “W przypadku uchwalenia nowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wójt, burmistrz lub prezydent miasta zawiadamia właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych podanych w deklaracji. W takim przypadku właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do złożenia nowej deklaracji i uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu. Zawiadomienie zawiera pouczenie, że stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.”

 

Każda deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zawiera pouczenie z którym się zapoznajesz - zanim złożysz swój podpis.

Właściciel nieruchomości obowiązany jest wpłacić obliczoną w deklaracji opłatę, bez wezwania w kasie Urzędu Gminy Liszki, ul. Mały Rynek 2, 32-060 Liszki przelewem na indywidualny numer rachunku bankowego płatnika lub na właściwy rachunek bankowy 77 8591 0007 0210 0000 0068 0003 w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku opłaty, w terminach do 30 dnia trzeciego miesiąca kwartału kalendarzowego