Nabór na stanowisko urzędnicze: Podinspektor ds. Funduszu Alimentacyjnego i Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W LISZKACH ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor ds. Funduszu Alimentacyjnego i Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
Określenie stanowiska urzędniczego:
PODINSPEKTOR DO SPRAW FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO I ZEZWOLEŃ NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
II. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym:
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
- wykształcenie wyższe.
- znajomość ustaw:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
- ustawa z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2025 r. poz. 438)
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r. poz. 2151)
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2024.poz. 1135 t.j)
- ustawa z dnia 5 grudnia 2014 r. o karcie dużej rodziny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1512.)
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość ustaw: o dostępie do informacji publicznej, o ochronie danych osobowych, oraz rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
2) bardzo dobra znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych,
3) znajomość obsługi programów do obsługi funduszu alimentacyjnego,
4) umiejętność elektronicznego pozyskiwania danych z rejestrów publicznych;
5) umiejętność obsługi klienta
6) dyspozycyjność, umiejętność organizacji własnej pracy, komunikatywność, samodzielność, umiejętność pracy w warunkach stresowych i pod presja czasu, umiejętność analizy dokumentów, umiejętność pracy w zespole.
7) zaangażowanie i terminowość wykonywania zadań,
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. W zakresie zadań związanych z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów:
a) przyjmowanie formularzy w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego, kompletowanie dokumentacji oraz prowadzenie postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
b) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych przyznających świadczenia z funduszu alimentacyjnego, prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,
c) obsługa programu „Nemezis – fundusz alimentacyjny”,
d) sporządzanie sprawozdań z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
e) fachowe i rzetelne udzielanie informacji klientom oraz innym podmiotom
2. Realizacja zadań gminy określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w zakresie:
a) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
b) kontroli spełniania przez przedsiębiorców warunków sprzedaży napojów alkoholowych,
c) kontroli terminowości i wysokości opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
d) cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
IV. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.
V. Warunki pracy na stanowisku:
1) wymiar czasu pracy – pełny etat;
2) praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Liszkach ul. Św. Jana Kantego 5
3) praca wymagająca pracy przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
4) budynek przystosowany jest dla osób niepełnosprawnych ruchowo
5) umowa o pracę na czas nieokreślony z zastrzeżeniem pkt. 7. zostanie zawarta z wybranym kandydatem
6) umowa zostanie zawarta od dnia 01 lipca 2025r.
7) zastrzega się wolę zawarcia pierwszej umowy z wybranym kandydatem na okres 6-ciu miesięcy w celu praktycznego sprawdzenia umiejętności i doświadczenia zawodowego pracownika z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem
VI. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny
2) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursów i szkoleń;
5) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
6) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) oświadczenie kandydata, że był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
9) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
VII. Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 z późn.zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko podinspektora do spraw świadczeń rodzinnych”, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach, ul. Św. Jana Kantego 5, 32-060 Liszki w terminie do dnia 11 czerwca 2025 r. do godz. 14.00 osobiście lub pocztą (liczy się data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Liszkach).
2) Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
IX. INNE INFORMACJE ZWIĄZANE Z NABOREM NA STANOWISKO:
- Każdy dokument składający się na treść oferty, w którym wymagany jest podpis oferenta, wymaga złożenia własnoręcznego podpisu, pod rygorem odrzucenia oferty.
- Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
- Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Liszkach zastrzega sobie prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub niedokonania wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 12-2561063.
- Otwarcie kopert nastąpi dnia 11 czerwca 2025r.
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze będzie umieszczone na stronie internetowej GOPS oraz Biuletynu Informacji publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach .
- Kandydaci nie spełniający warunków nie będą o tym informowani.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odebrane osobiście przez kandydatów w terminie 14 dni od ogłoszenia wyników naboru, po tym terminie zostaną zniszczone.
- Osoby, które spełnią wszelkie wymagania formalne, są kwalifikowane do następnego etapu naboru, o czym zostaną poinformowane telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
X. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej GOPS oraz Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach.
Załączniki:
1. Ogłoszenie wersja edytowalna
2. Ogłoszenie pdf
2. Zał. 1 Kwestionariusz
3. Zał. 2 Oswiadczenie
3. Zał. 3 Oswiadczenie 2

Poprzedni artykuł