Kampania edukacyjna „Słodki, słodszy... cukrzyca!”
Celem programu jest promocja zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom jak dużo cukru spożywamy bezrefleksyjnie i bezwiednie.
Poniżej informacja przesłana przez Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia odnośnie kampanii edukacyjnej „Słodki, słodszy... cukrzyca!”:
Głównym celem programu jest promocja zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom jak dużo cukru spożywamy bezrefleksyjnie i bezwiednie.
W ramach kampanii, Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z TVP oraz Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków propaguje w telewizji publicznej spot „Nie przesadzaj – nie przesładzaj!”. Ponadto, przez siedem kolejnych tygodni, w każdy poniedziałek, w programie Pytanie na Śniadanie w TVP2 pokazujemy jak słodko, przyjemnie, cicho i podstępnie cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu - od zakupów po przekąski, nagradzanie dzieci słodyczami, pocieszanie smutków, uciszanie napięcia nerwowego czy łatanie nudy – serdecznie zachęcamy do oglądania.
Trwająca pandemia koronawirusa niestety przyczyni się do wzrostu nadwagi. Powody są oczywiste: kwarantanna, praca zdalna, mniejsza aktywność fizyczna, pogorszenie stanu psychicznego. Jedną z reakcji na pogorszony nastrój czy depresję jest zwiększony apetyt, szczególnie, gdy nie wychodzi się z domu. Celem akcji Narodowego Funduszu Zdrowia jest budowanie świadomości społecznej o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości oraz cukrzycy, a także uczyć nowych, korzystnych zdrowotnie wyborów.
Materiały, w tym filmy dotyczące kampanii znajdują się na stronie internetowej „Pytania na śniadanie”, na Facebooku Akademii NFZ oraz w dołączonych do e-maila ulotkach (tj. "Bądź świadomym konsumentem! Czytaj etykiety produktów spożywczych!", "Antycukrzycowa 10 zdrowia, diety.nfz.gov.pl", Test czynników ryzyka wystąpienia stanu przedcukrzycowego i niezdiagnozowanej cukrzycy").
Więcej informacji: https://akademia.nfz.gov.pl/sroda-z-profilaktyka
Poprzedni artykuł