31 maja 2023 Informacje

Informacja dot. kompleksowych Badań Ruchu - półmetek badań

Jak idą  Kompleksowe Badania Ruchu?

Ankieterzy odwiedzili już prawie połowę gospodarstw domowych! Na półmetku badań ankietowych, które trwać mają jeszcze tylko 3 tygodnie, realizacja zadania idzie zgodnie z założonym harmonogramem.

Przypomnijmy: w Krakowie oraz gminach położonych w jego obszarze funkcjonalnym (łącznie w 36 gminach) od 10 maja trwają badania ankietowe w ramach Kompleksowych Badań Ruchu 2023.

Badania ankietowe potrwają jeszcze tylko do 17 czerwca 2023 roku. Ankieterzy mają odwiedzić łącznie 6 000 gospodarstw domowych w Krakowie oraz 4 000 w gminach ościennych. Rozmieszczenie punktów, w których ankieterzy rozpoczynają prace, zaznaczono na grafice kolorem ciemnozielonym.

Rys. Obszar Kompleksowych Badań Ruchu 2023

Aby Mieszkańcy mogli sprawdzić, czy ankieter faktycznie wykonuje zlecenie Miasta Krakowa, każdy ankieter został wyposażony w identyfikator zawierający: zdjęcie, imię i nazwisko, numer służbowy, nazwę pracodawcy, dane Miasta Krakowa, nazwę projektu, imię i nazwisko, numer kontaktowy do Kierownika  badań, pieczęć Miasta Krakowa i pracodawcy oraz list polecający Prezydenta Miasta Krakowa.

Dlaczego Miasto Kraków prowadzi takie badania?

Badania ankietowe mają na celu pozyskanie aktualnych informacji związanych z przemieszczeniami Mieszkańców w obliczu zmian, które nastąpiły w ostatnich latach, m.in.:

  • dynamiczny rozwój zabudowy mieszkaniowej oraz usługowej,
  • budowa nowych odcinków drogowych,
  • rozszerzona oferta przewozowa transportu kolejowego,
  • wzrost znaczenia ruchu rowerowego,
  • upowszechnienie pracy oraz nauki zdalnej jako następstwo pandemii COVID-19.

Na podstawie zrealizowanych badań powstanie szczegółowy opis zachowań komunikacyjnych mieszkańców Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego i na ich podstawie zostaną podjęte działania w kierunku opracowania nowego modelu ruchu dla systemu transportowego Krakowa i obszaru metropolitalnego, który umożliwi odwzorowanie obecnych oraz prognozowanie przyszłych przemieszczeń Mieszkańców.

Wypracowany model ruchu stanowić będzie podstawę do podejmowania decyzji dotyczących realizacji bieżących zadań oraz planowania rozwoju systemu transportowego Krakowa, np. decyzji dotyczących budowy parkingów Parkuj i Jedź, budowy nowych połączeń tramwajowych, czy ścieżek rowerowych. Podejmowanie decyzji w oparciu o aktualne dane są niezbędne w celu poprawienia i ułatwienia przemieszczania się Mieszkańców po całym obszarze metropolitalnym.

Niniejsze zamówienie uzyskało dofinansowanie z Funduszy Europejskich, jako element projektu nr POIS.06.01.00-00-0084/22-00pn. „Od idei do zmiany – Plan Zrównoważonej Mobilności Metropolii Krakowskiej”.

Odpowiadając na pytania ankietowe, Mieszkańcy przyczyniają się do usprawnienia systemu transportu w swoim otoczeniu.

 

Informacja dot. kompleksowych Badań Ruchu - półmetek badań

O cookies oraz Polityka Prywatności

Nota informacyjna

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 i 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Liszki z siedzibą: ul. Mały Rynek 2, 32-060 Liszki; tel: 12 2576531; e-mail: ug@liszki.pl.
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych: Panem Grzegorzem Szajerką lub zastępcą Davidem Kowalskim. Mail to: iod@liszki.pl.
  3. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO - w celu wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
  4. Dane udostępniane są wyłącznie podmiotom upoważnionym na mocy przepisów prawa.
  5. Dane będą przechowywane do chwili realizacji zadania, do którego zostały zebrana, a następnie jeśli chodzi o materiały archiwalne przez czas wynikający z Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  6. Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, w zakresie w jakim zgoda została udzielona, bez wpływu na przetwarzanie przed cofnięciem zgody.
  7. Administrator nie planuje przekazywać Pani/Pana danych do krajów trzecich, czy też poddawać ich profilowaniu. Dane będą przetwarzane w sposób częściowo zautomatyzowany w systemach informatycznych.
  8. W przypadku zbierania danych niezbędnych do realizacji zadań nałożonych na Gminę podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania, w pozostałych przypadkach podanie danych jest dobrowolne, jednak ich nie podanie może skutkować ograniczeniem form komunikacji. O dobrowolności podania danych zostanie Pani/Pan poinformowana/y przez merytorycznego pracownika prowadzącego postępowanie.
  9. Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  10.  

    O Cookies

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Więcej o plikach cookies znajdziesz na stronie Informacje o cookies.

Zgadzam się