25 maja 2016 Oświata

Uczniowie z Rącznej w Kołobrzegu

Uczniowie z Rącznej na Zielonej Szkole w Kołobrzegu
  W dniach od 8.05 do 14.05. 2016 r. uczniowie z klas IV, V i VI Szkoły Podstawowej w Rącznej byli na Zielonej Szkole w Kołobrzegu.  Pogoda nam dopisała, więc mogliśmy w pełni zrealizować nasz program. Dotarliśmy do Kołobrzegu rankiem w poniedziałek i od razu po śniadaniu poszliśmy zwiedzać Muzeum Oręża Polskiego. Ekspozycja była bardzo interesująca, a dodatkową atrakcją dla dzieci była możliwość wejścia do czołgu i do samolotu.
   Po obiedzie długo oczekiwana chwila: wyjście nad morze. Dla wielu naszych uczniów było to pierwsze spotkanie z Morzem Bałtyckim. Wszyscy byli zachwyceni widokiem, jaki ukazał się naszym oczom, gdy wyszliśmy na plażę.
   Wtorek -  drugi dzień naszego pobytu nad morzem. Zwiedzaliśmy z przewodnikiem Kołobrzeg.  Rozpoczęliśmy od portu rybackiego, gdzie stoi pomnik rybaka i sieciarki. Potem przeszliśmy przez most na rzece Parsęcie i zatrzymaliśmy się na krótki odpoczynek przy fontannie na Placu Koncertów Śniadaniowych w parku. Kolejny etap zwiedzania to molo. Dalej podziwiamy kołobrzeski ratusz i wreszcie docieramy do wspaniałej gotyckiej katedry. Ostatnim punktem naszej wędrówki jest źródełko solne. Spróbowaliśmy wody - jest naprawdę słona. Niezapomnianym przeżyciem tego dnia był rejs po Bałtyku statkiem „Santa Maria”
   Środa to dzień wycieczki do Wolińskiego Parku Narodowego. Najpierw zatrzymaliśmy się  w Trzęsaczu, gdzie są ruiny kościoła z XV wieku, którego większą część zabrało morze. Wspięliśmy się także na najwyższy w Polsce klif Gosań. W końcu dotarliśmy do Międzyzdrojów, gdzie zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc: Muzeum Przyrodnicze Wolińskiego Parku Narodowego, Aleję Gwiazd, Muzeum Figur Woskowych oraz molo. Był też czas na pamiątki. Następnie wyruszyliśmy w dalszą trasę – do Świnoujścia. Tu odbyliśmy przeprawę promową z jednej części miasta do drugiej. W drodze powrotnej ze Świnoujścia pojechaliśmy jeszcze nad przepiękne Jezioro Turkusowe.
    Czwartek spędziliśmy w wiosce indiańskiej w Zieleniewie. Czekało tu na nas mnóstwo atrakcji, m.in. beczka śmiechu, wodna kula, jazda na byku, przejażdżka bryczką, quady, jeep, jazda konna i wiele, wiele  innych. Ponieważ pogoda była piękna, późnym popołudniem poszliśmy na plażę i kto chciał, mógł na chwilę pomoczyć stopy w morzu. Woda jeszcze bardzo zimna, ale to nas nie powstrzymało –  jak to, pobyt nad morzem bez zamoczenia stóp choć na chwilkę ?
Dzień zakończyliśmy przy ognisku.
   Wszystko, co dobre, szybko się kończy. Piątek to już ostatni dzień naszej Zielonej Szkoły. Rano byliśmy jeszcze w latarni morskiej, a popołudniu poszliśmy pożegnać się z morzem. Wszystkim było trochę smutno, że czas naszego pobytu w Kołobrzegu upłynął tak szybko. Chętnie zostalibyśmy jeszcze…
Pozostały nam wspomnienia,  zdjęcia i nadzieja, że jeszcze kiedyś tu wrócimy.