26 października 2016 Oświata

Pokażmy dzieciom historię!!!

W dniach 20, 21 października 2016r. uczniowie Szkoły Podstawowej  im. Jana Długosza w Piekarach wyruszyli w daleką podróż do Gniezna, Biskupina i Lednicy. Podróż ta była nie tylko wyprawą do wspomnianych miast, ale przede wszystkim wyprawą do początków Państwa Polskiego.W pierwszej stolicy Polski w Gnieźnie uczniowie zwiedzili multimedialną wystawę w Muzeum Początków Państwa Polskiego, następnie udaliśmy  się do  górującej nad miastem Katedry. W Katedrze zobaczyliśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie, trumnę św. Wojciecha, wzruszający pomnik Kardynała Wyszyńskiego. Następnie ruszyliśmy do Lednicy – miejsca stworzonego przez ś.p. o. J. Górę. Tutaj przeszliśmy przez Bramę Rybę, zobaczyliśmy replikę krzyża z Giewontu. Wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowe książeczki o Św. Janie Pawle II.
W drugim dniu naszej podróży oglądnęliśmy słynny Biskupin, który wywarł na wszystkich ogromne wrażenie. Każdy uczeń mógł sfotografować się na tle znanej  z podręczników do historii bramy prowadzącej do osady. Po drodze zerknęliśmy również na muzeum kolejki wąskotorowej w Wenecji i ruszyliśmy w drogę powrotną.Wszyscy uczestnicy wycieczki  przeżyli wyjątkową lekcję historii i patriotyzmu, poznali miejsca, od których wszystko się zaczęło. Na Polach Lednickich widnieje ogromny głaz z napisem Stąd nasz ród i tu namacalnie mogliśmy to odczuć. Przejeżdżając przez takie miejscowości jak Rzym, Wenecja, Praga poczuliśmy się jak na prawdziwej wyprawie po niemal całej Europie.
Serdecznie dziękuję Prezesowi Kraków Airport  Radosławowi Włoszkowi za wsparcie finansowe naszej wycieczki, sołtys Zofii Pyli za pomoc w pozyskaniu tychże finansów, Barbarze Stefańskiej i  Alinie Świadek za pomoc w przygotowaniu odpowiednich dokumentów.  Bez Państwa pomocy przygotowanie tej wycieczki byłoby o wiele trudniejsze.
Dziękuję serdecznie Rodzicom za okazane nam zaufanie, p. Grzybowskiemu za pomoc  w opiece nad uczniami, uczniom za bardzo dobre zachowanie na wyciecze oraz aktywność  w czasie zwiedzania tylu miejsc oraz nauczycielom za trud włożony w przygotowanie wyjazdu i opiekę nad uczniami.
Mam nadzieję, że ta żywa lekcja historii na trwale zapisze się w pamięci naszych uczniów.